Tilbakemeldinger.

Tilbakemeldinger fra oppdragsgivere og deltakere er ofte:
Oppnår tilitt, lytter godt, faglig dyktighet, ser sammenhenger, motiverende stil.

En gøy tilbakemelding (formidlet på papirlapp): Verdt penga!

 

Kunde erfaringer :

Lederutviklings program - et samarbeid mellom Andøya Space, Onehammer og Whatmatters 2021-22

…Mandatet som lå til grunn for LUP var; forbedringsarbeid og effektivisering, arbeid med konsernets verdier og utvikling av samarbeid på tvers av virksomhets områdene...

...LUP har fått meget gode tilbakemeldinger fra deltakerne underveis og i etterkant. Andøya Space erfarer at programmet har bidratt til læring og utvikling på flere av de områder som lå til grunn for mandatet, samt for den enkelte deltager rent personlig...

...SC har bidratt til leveransen med prosesskonsultasjon av høy faglig kvalitet...

-Ketil Olsen-

Konsernsjef

I What Matters leverer hun solid fagkompetanse og er oppriktig engasjert i mennesker og utvikling.

I flere år har jeg dratt nytte av Synnøve Christensens kompetanse. Hun evner å se, lytte og gi råd som bidrar til egenutvikling og organisasjonsutvikling. Selv har jeg erfaring med Synnøve Christensen som coach og lederutviklingskurs og gir henne mine varmeste anbefalinger. Hun er kompetent, klok, poengtert og evner å balansere det å lytte med gi tilbakemelding gjør at tanker blir til endring og handling. For meg ligger dette i kjernen av egen lederutvikling. Hun er pålitelig, trygg og tilgjengelig og lever på alle måter opp til navnet What Matters.

- Gro Enerstvedt Smenes-
(
Seksjonssjef for studier, forskning og formidling hos Kunsthøgskolen i Oslo (KHiO)) Nå: Administrasjons-og organisasjonssjef v Institutt for samfunnsforskning

Utviklingsprogram for medarbeidere med leder potensiale og nye ledere i de ulike selskaper i konsernet har gitt målbare resultater for enkelt deltakere og nytteverdi for konsernet. Dokumenterte effekter inngår i en større undersøkelse (deltaker i kull fra 2013 – 2019). Det viser varige lærings effekter i ledelse, god samskaping i grupper/team og forbedring av enkelt relasjoner. 

På organisasjonsnivå er effekten målt i form av etablering av nettverk, de mange innovasjons- og forbedrings prosjekter i samarbeid med daglig ledere på enkelt arbeidsplasser, og deltakeres initiativ og mot til å praktisere åpenhet, interesse og involvering i samarbeid.

Tiltaket er etterspurt av mange ledere, som ønsker å påmelde sine deltakere, og av medarbeidere som står på vent for å delta. MMG har også samarbeidet med Synnøve om ulike typer av tiltak gjennom årene som kursvirksomhet, teamutvikling, ledergruppe utvikling, coaching av enkelt ledere på ulike ledernivåer og utprøving av andre program design. 

– Kristin Von Hall-
Head of Learning and Development, Møller Mobility Group


Kombinasjonen av Synnøves lange erfaring og faglige tyngde, hennes verdibaserte, praktiske tilnærming og behagelige vesen gjør henne til en spesielt god coach.

Hun beveger seg lett mellom makro- og mikro-nivå, og bidrar derigjennom til ny forståelse og innsikt. Jeg er blitt motivert til å tenke nytt ift fastlåste situasjoner og lært enkle, praktiske knep for å bringe destruktive dynamikker inn i positive spor. Ikke minst har samarbeidet med Synnøve bidratt til en klarere forståelse av meg selv som leder.

– Hege Araldsen-
Diplomat i Norwegian Ministry of Foreign Affairs

 

Hun er kreativ og effektiv i planlegging-og når ulike prosesser/arrangementer er i gang utviser hun faglig tyngde og sørger for riktig atmosfære og involvering av deltakere.

Vårt samspill er preget av tillit og kreativitet. Som ekstern konsulent lykkes hun meget godt i møte med nye og ukjente miljøer. Har erfaring med Synnøve Christensen som ekstern samarbeidspart over lengre tid og utfra ulike tidligere organisasjoner på områdene: Ledervurderings undersøkelse, Medarbeiderundersøkelser, Konflikthåndtering, Enhetlig ledelsesutvikling på alle ledernivåer i organisasjonen, Ledergruppeutvikling, Coaching og sparrings partner for ledere, Ledergruppeutvikling for ledere på region og ledere sentralt i organisasjonen.

– Geir Samuelsen-
Direktør Justervesenet (CEO Norwegian Metrology Service)

 

Vårt utviklingsprogram under Synnøve’s ledelse ble en meget god kombinasjon at praktisk trening og påfyll i den «teoretiske verktøykassen».

Hun får tillitt gjennom å skape trygghet , og gir ledere tøffe utfordringer på en omtenksom måte. Et utviklingsprogram må være relatert til daglige utfordringer i lederskapet. Der traff vi blink med Synnøve’s ledelse.

- Arne Lorvik-
Rådsmedlem i Norsk-Tysk Handelskammer. June 3, 2020

 

I got in touch with Synnøve because I was struggling to manage (what then looked to me like) as an increasing workload.

I found it particularly challenging to establish priorities and to deal with competing demands. I immensely benefited from Synnøve's coaching sessions. Her openness and empathy made it a real pleasure working with her. Not only was she offering very concrete strategies that fitted so well with my way of working, but her energy and positive attitude were also a continuous source of encouragement. She truly helped me to turn into “my own boss.”

– Cristina Archetti-
Professor in Political Communication & Journalism at University of Oslo

Det jeg har særlig likt i coaching med Synnøve er ærlige tilbakemeldinger, som bidrar til at jeg inspireres til å tenke videre selv på alternativer, og det klargjør hva jeg vil endre på til neste gang... fremfor å bli motløs og gi det hele opp når kompliserte oppgaver ikke går som ønsket. Føler jeg meg personlig ivaretatt og ikke som en blant mange gjennom god oppfølging.

Ann-Kristin Mork Fiskebeck-
(
Head Of Customer Experience at Møller Digital AS) Nå: CEO at SeeYou

Vi hadde et godt samarbeid med livlige samtaler før, underveis og etter samlinger. Ledergruppen har fått god bistand og coaching, både individuelt og som gruppe.

Min erfaring med Synnøve som ekstern fagperson er: Hun er nysgjerrig, er dyktig på å utfordre og evner å relaterer seg til utfordringer som vi sto i som ledere. Hun skapte trygghet i ledergruppen, som bidro til at hver enkelt våget å være mer ærlig og å dele mer med de øvrige. Hun har en drivkraft som skaper resultater. Det var utfra dette at hun også ble invitert til samarbeid med enkelt ledere i tre regioner, da på temaet arbeidsmiljøutvikling.

PIT har nå rekruttert egne interne ressurser, som skal bedrive en videre lederutvikling i etaten, og vår seksjon skal inngå i dette. En hel ledergruppe opplever å ha mistet tilgang til en meget dyktig person med tung kompetanse. Jeg opplever henne som meget dyktig på sitt fagfelt og gir henne de beste anbefalinger. 

-Pernille Karlstad-
(Fungerende direktør Bruker og Kundeservice, Politiets IKT Tjenester) Nå: Seksjonssjef i Departementenes sikkerhets-og serviceorganisasjon, DSS

Experience in a Management Team with “The Core quality and Core Quadrant” 

Our team consists of experienced managers, with everyday working-sites in different countries. We have done many management programs in the past, and are interested in valuable take aways as far as management and leadership is concerned.

We went through “The Core Quality and Core Quadrant” (Daniel Ofman) together with Synnøve Christensen, sr. management consultant and certified facilitator on the program.

Our experiences was: 

  • The methodology is both a human and effectful way of “finding the tune” in difficult conversations and cooperational settings 

  • It helps one seek to understand others better, and to nuance individual feedback to others

  • It also invites one to go deeper in either some habits, or some of the tools provided, such as to reflect on how others perceive us in communication and cooperation

The learning effect was:

Doing the program together as a whole Management Team has given us an increased level of reflection and was a stepping stone in building further trust within the team.

 

-Bertrand André Sillon-

(Dealer Network & New Businesses Manager, Moller Mobility Group, Latvia)